Praktische informatie

We hebben telefonisch contact en tijdens dit gesprek maken we kennis met elkaar. Je vertelt je hulpvraag en we bespreken de mogelijkheden. We kunnen dan een afspraak plannen of je denkt nog even na en laat het me later weten.

Als we een afspraak hebben gemaakt, ontvang je een bevestiging per mail met daarin mijn verklaring en vragenlijst. Beide worden besproken in het eerste gesprek en tevens adviseer ik je in welke volgorde je de methodieken gaat leren en oefenen. Je krijgt van de methodieken digitale handleidingenen sommige heb ik voor je uitgeprint. Voor een optimaal resultaat dien je thuis elke dag of een paar keer per week met de werkvormen de oefenen. Als je je ze eigen hebt gemaakt dan heb je daar voor altijd plezier van.

  • Algemene gegevens

Lid van beroepsvereniging VIV Nederland lidmaatschapnummer 1907127

Vektis met mijn AGB codes

KvK 08133790 Vestigingsnr.  Prasanna-VOF

 

  • De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ)


Waar mensen werken kunnen misverstanden ontstaan, ik wil dat je weet dat dit niet mijn intentie is. Mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je.

Met ingang van 1 januari 2017 heeft de overheid besloten dat je als cliënt van een zorg verlener makkelijk en toegankelijk je klacht moet kunnen delen. Het doel van deze wet is dat je als cliënt feedback moet kunnen geven over de zorg die je ontvangen hebt, zodat de zorg verlener kan leren van je bevindingen en deze kan verbeteren. Deze wet maakt het voor jou overzichtelijk wat de stappen zijn die je dient te bewandelen om je klacht kenbaar te maken. De Wkkgz geldt voor alle zorgaanbieders. Zowel voor zorginstellingen als zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals praktijkhouders.
Binnen deze wet is sprake van een aantal te onderscheiden stappen die in een stroomschema zijn weergegeven.

Het emailadres van mijn beroepsvereniging is: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Het telefoonnummer van mijn beroepsvereniging is: 035- 69 54 105
Procedure en verdere informatie geschillencommissie: www.camcoop.nl/geschillencommissie

Ik wens je hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Mocht je vragen over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben hoor ik dat graag.

Via deze link vind je mijn registratie bij de geschillencommissie https://www.camcoop.nl/

  • AVG (algemene verordening gegevensbescherming)

UW PRIVACY

Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik, als uw behandelende arts of therapeut, een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke verplichting, vastgelegd in de WGBO. Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.

Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en die ik, na uw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij de huisarts.

Wij doen ons best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat wij:
zorgvuldig omgaan met uw persoonlijke en medische gegevens,
er voor zorgen dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens

Als uw behandelende arts/therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier. Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).

De gegevens uit uw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:
- om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met uw expliciete toestemming.
- voor het gebruik voor waarneming, tijdens mijn afwezigheid. Een waarnemer krijgt alleen toegang tot uw dossier wanneer u daarvoor toestemming hebt gegeven.
- voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
- een klein deel van de gegevens uit uw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat wij een factuur kunnen opstellen.

Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van uw gegevens, dan zal ik u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen.

Deze gegevens in het cliëntendossier blijven zoals in de wet op de behandelovereenkomst wordt vereist 15 jaar bewaard.

PRIVACY OP DE ZORGNOTA

Op de zorgnota die u ontvangt staan de gegevens die door zorgverzekeraars gevraagd worden, zodat u deze nota kunt declareren bij uw zorgverzekeraar, te weten:
- uw naam, adres en woonplaats
- de datum van de behandeling
- een korte omschrijving van de behandeling, zoals bijvoorbeeld ‘behandeling natuurgeneeskunde’, of 'psychosociaal consult’
- de kosten van het consult

DIGITALE BEVEILIGING VAN PERSOONSGEGEVENS

Wij spannen ons ervoor in om onbevoegde toegang tot uw dossier te voorkomen.
Ikhoudt alleen papieren dossiers bij die in een afgesloten en niet publiek-toegankelijke ruimte worden bewaard.
Ons boekhoud- en facturatieprogramma draait op een beveiligd en niet met internet verbonden computersysteem.
E-mail is een inherent onveilig communicatiemedium. Wij zullen persoonlijke en medische informatie daarom nooit per e-mail verzenden, tenzij u ons daar nadrukkelijk om heeft verzocht.

  • Ik houd me aan de meldcodes huiselijk geweld en kindermishandeling
  • Tarief voor een consult van 1 uur is € 80,00, je dient de consult contant te betalen per keer. Je ontvangt direct je factuur.

Ervaring

Ik vond het een prettige workshop, informatief, goed toepasbaar en praktisch.

Johanna P.

Met je team aan de slag.

Emotionele stress bespreekbaar maken in teams vraagt de nodige aanpassingen. Lees hier wat wel werkt.

Contact

mob: 0652-676795

e-mail: mail[at]maudvanderstruijk.nl

Praktijk te Epse (dorpje onder Deventer)